پایگاه اینترنتی آخرین بت شکن

محمدرضا محمدزاده یک شنبه 3 دی 1387 12:5 ::

 

تولد موعود

بر خلاف آن چه که برخی از اهل تسنن می پندارند که موعود یامنجی در آخر الزمان به دنیا می آید ماتشیع اثناعشری عقیده داریم درحدود 1170سال پیش موعود به دنیا آمد و پس ازغیبت بزرگ دیگر دربرابردیدگان مردم جهان ظاهر نشده است درحالی که درطول این سال ها زنده بوده اند وحال هم هستند.

ولادت منجی عالم بشریت در شب جمعه نیمه شعبان سال255یا256بوده است. پس از اینکه دوقرن واندی از هجرت پیامبر گذشت وامامت از حضرت علی (ع)یکی یکی به حضرت عسکری(ع) رسید کم کم در بین فرماندهان عباسی نگرانی پیش آمد.علت آن اخبار و احادیثی بودکه درآن ها نقل شده بوداز امام حسن عسکری(ع) فرزندی به دنیا خواهد آمد که تخت وکاخ جباران وستمگران را واژگون خاهد کرد وحکومت عدل وداد را گسترش خواهد . این مطالب بیشتر از پیغمبر(ص)نقل شده وبه گوش زمامداران رسیده بود.

 دراین زمان معتصم عباسی هشتمین خلیفه عباسی که حکومتش از218هجری آغاز شد،سامرا، شهر نوساخته را مرکز حکومت قرار داد.این مژده باعث ترس ودلهره در دل ستمگران ودرباریان وخودشخص معتصم شده بود به همین دلیل دستور جلوگیری ازتولد نوزادان را داد ماموران حتی به مادران نیز رحم نمی کردند وبا فرستادن قابله ها به خانه خبر باردار بودن زنان را به دست آورند.اما مگر می شود جلوی وعده خدارا گرفت همانطور که نمرود وفرعون  نتوانستند جلوی تولد حضرت ابراهیم(ع) وحضرت موسی(ع) را بگیرند.                     ( می خواهند نور خدا را با دهان هایشان (فوت کردن) خاموش کنند اما خداوند کامل کننده نور خویش است اگر چه کافران را ناخوش آید)                       آیه 8 صوره صف

اما تولد موعود با اینکه تحت مراقبت های شدید ماموران حکومت بود به انجام رسید .

 حضرت مهدی(ع) به دنیا آمد ، تولد وکودکی ایشان درخفا بود وفقط یاران نزدیک می توانستند حضرت مهدی(ع) راببینند آن هم به صورت گاه به گاه نه همیشه .



مطالب تصادفی



توهین به امامان
تعداد بازدید:<-PostHit->

اولین حکومت مهدوی
تعداد بازدید:<-PostHit->

انتظار در دیگر ادیان
تعداد بازدید:<-PostHit->

یاجوج ماجوج
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب مرتبط



<-PostTitle->
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب پر بازدید



قلب خون مهدی (عج)
تعداد بازدید:14193


سریال ضد اسلامی عمر فاروق
تعداد بازدید:6205


سرداب سامرا
تعداد بازدید:4724


خونین جگر
تعداد بازدید:4710


مدل گوشی شما چیست؟
تعداد بازدید:4310
صلوان یادت نره!!!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: